Jedním z důležitých prvků webu je „webdesign“ neboli grafika. Je to první věc, kterou podvědomě vnímáme.
Ale ani sebelepší webová grafika vás nezachrání a návštěvník stránku opustí, pokud máte nedostatečnou nebo dokonce špatnou webovou navigaci a nezajímavý obsah.

Design stránek by měl být v souladu s nabízeným produktem nebo službou, a měl by tomu být přizpůsoben. Důvěru si těžko získá například web věnovaný zdravé výživě v červeném provedení, nebo firma, která nabízí bankovní služby a její webové stránky jsou laděné v černé barvě. Ať chcete nebo ne, barvy k nám promlouvají a ovlivňují nás a naše jednání. Pamatujte na to, až se budete dohadovat se svým grafikem.
![]()
Jaké cílové skupině jsou stránky určeny?
![]()
Co bude obsahem webu?
![]()
Jakému účelu bude web sloužit?

Zvolené barvy neodpovídají nabízené komoditě, službám, produktům a nekorespondují s celkovým obsahem webu. Každý člověk má své oblíbené barvy, ale zde platí pravidlo, že ne každou barvu je vhodné použít.
Barvy korespondují s nabízenými službami, komoditou nebo produktem.
Grafické zpracování neodpovídá nabízené službě nebo produktu a nekoresponduje s cílovou skupinou. Obsah webu tak nepůsobí důvěryhodně.
Grafika odpovídá cílové skupině a obsahu webu.


Nesprávná webová navigace – prvky webové navigace jsou chaoticky rozmístěné, je jich příliš velké množství na jedné stránce a návštěvníka spíše dezorientují.
Navigační prvky jsou přehledně rozmístěné a nedezorientují návštěvníka.